معرفی مزدا 3 مدل 2017 فیس لیفت

تاریخ : چهارشنبه , ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ ۱۴:۰۰
معرفی مزدا 3 مدل 2017 فیس لیفت
مزدا ۳ سدان جدید که در کشور ژاپن با نام مزدا اکسلا شناخته میشود از امکانات تازه ای نسبت به مدل قبلی مزدا ۳۳ بهره می ‌برد.
همانند نسل جدید تمام مدل های مزدا، مزدا ۳ جدید نیز بر اساس روشی خاص طراحی و تولید شده است: شیوه تولید انسان محور. در این روش توجه ویژه ای به احساسی که راننده و سرنشینان نسبت به خودرو دارند شده است.
همچنین مزدا ۳ جدید طبق دیدگاه خاصی که مزدا نسبت به راننده و خودرو دارد ساخته شده است. این دیدگاه اصطلاحا Jinba Ittai نامیده می‌شود و بدین معنی است که اگر خودرو را اسب در نظر بگیریم و راننده را راکب اسب، در واقع راکب و اسب از هم جدا نیستند و با هم متحد و یکپارچه در نظر گرفته میشوند. این طرز تفکر اساس ساخت مدل معروف و نمادین مزدا MX-5 بوده است که باعث افزایش لذت رانندگی می شود.
 
مزدا ۳ جدید اولین مدل از مزدا است که در آن از تکنولوژی بردار بندی نیروی حاصل از شتاب جی (GVC) استفاده شده است که شوک های وارد شده به خودرو توسط راننده را به کمترین حد ممکن کاهش می دهد. GVC در واقع اولین تکنولوژی از سری تکنولوژی های دینامیکی SkyActiv است که امکان کنترل یکپارچه شاسی، جعبه دنده، موتور و بدنه را در راستای همان دیدگاه اسب و راکب فراهم می‌کند. این تکنولوژی، گشتاور وارده از موتور به چرخ ها را در هر لحظه طوری تنظیم میکند که بهترین هندلینگ و نرم ترین سواری میسر شود. نسخه های دیزل مزدا ۳ جدید از سیستم کنترل بوست دقیق بهره می ‌برند که واکنش و دقت پدال گاز را بیشتر می کند. در مدل دیزل از تکنولوژی جدید مزدا که از لرزش و ناک زدن موتور جلوگیری میکند نیز استفاده شده است که باعث کاهش صدای موتور خواهد شد.
 معرفی مزدا 3 مدل 2017 فیس لیفت
در فضای داخلی، مزدا با به کارگیری تجهیزاتی نظیر صفحه نمایش رنگی فعال که انعکاس آن روی شیشه جلو دیده میشود، سعی در کاربردی بودن هر چه بیشتر تجهیزات این سدان جمع و جور اسپرت داشته است. این قابلیت به راننده امکان مشاهده اطلاعات مورد نیاز را روی شیشه جلو و بدون چشم بر داشتن از جاده می دهد. غربیک فرمان مزدا ۳ جدید هم نسبت به مدل قبلی خوش دست تر شده است. از نمای بیرونی طراحی مزدا ۳ جدید چیزی مابین هاچبک و فستبک است که با ارتفاع کمی که از سطح زمین دارد، ظاهر اسپرت و جسوری پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا موفق به کسب جایزه طراحی شود.
 
از سیستم های فعال و پیش گیرنده در قسمت ایمنی میتوان به سیستم هوشمند کمکی ترمز در شهر (Advanced SCBS) اشاره کرد. در این سیستم به جای لیزر از دوربین استفاده شده است که دامنه سرعت قابل تشخیص در وسایل نقلیه دیگر را افزایش داده و امکان شناسایی عابرین پیاده را نیز فراهم می کند.
 
مزدا ۳ جدید به چراغ های LED تطبیقی مجهز شده است که علاوه بر قدرت روشنایی زیاد در شب، دید راننده های وسایل نقلیه دیگر را کاهش نمی دهد. این نوع چراغ ها از نور کم با برد زیاد و قابلیت تنظیم خودکار زاویه چراغ نیز برخوردار هستند.
 
مزدا ۳ جدید، اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار اروپا راه پیدا خواهد کرد. پیشرانه های نصب شده بر روی این سدان ژاپنی مانند نسل گذشته از سه نوع موتور بنزینی و دو نوع موتور دیزل تشکیل شده است. موتورهای بنزینی عبارتند از: یک موتور ۱.۵ لیتری SKYACTIV-G با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و دو موتور ۲ لیتری SKYACTIV-G با قدرت های ۱۲۰ و ۱۶۵ اسب بخار. موتور های دیزلی مزدا ۳ جدید با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ساخت موتور دیزل، آلایندگی بسیار ناچیزی دارند و در دو نوع ۱.۵ لیتری SKYACTIV-D با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و ۲.۲ لیتری SKYACTIV-D با حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار عرضه میشوند. این موتورها با دو نوع گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به فروش میرسند.

منبع: دنده 6